طراحی و اجرا سیستم های اعلام و اطفا حریق

اجرای اعلام حریق

اجرای اعلام حریق به منظور اطلاع رسانی به افراد حاضر در اماکن در هنگام حریق انجام میپذیرد. به همین دلیل یکی از مهم ترین الزامات آتش نشانی در ساختمان و صنایع مختلف میباشد.

نصب سیستم اعلام حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی در مکان های مختلف باید طبق قوانین خاصی باشد. یکی از مهم ترین استاندارد ها در زمینه ی سیستم اعلام حریق استاندارد NFPA میباشد.

اجرای اعلام حریق

این استاندارد مورد تایید سازمان آتش نشانی ایران میباشد. که بر اساس آن تاییدیه های آتش نشانی صادر می شود. در این استاندارد مساحت هر زون را حداکثر ۲۰۰۰m2 و حداکثر طول هر زون را ۳۰۰۰m تعیین شده است. هر زون از ۲۴ المان که شامل: دتکتور، شستی، آژیر و … میباشند تشکیل شده است. که و در بهترین حالت میتوان ۲۰ المان نصب کرد و هر طبقه مسکونی را یک زون قرار داد.

برای بهتر عمل کردن سیستم پیشنهاد میشود، شستی اعلام حریق راهرو طبقات در یک زون مجزا باشد. در مکانی که ارتفاع کف و سقف های کاذب بیش از ۸۰ cmباشد، نیاز به دتکتور است. ارتفاع گچبری سقف بیشتر از ۵۰ cm باشد و فاصله پارتیشن نصب شده تا سقف کمتر از ۳۰  cm  باشد باید دتکتور مجزا نصب کرد. اگر در واحد مسکونی انباری باشد. باید یک دتکتور حرارتی در آن نصب شود. انبارهایی که در پارکینگ به صورت ردیفی هستند در فاصله  ۵۰cm از انباری ها و در فاصله حداکثر ۸m از هم نصب میشوند. نزدیک تابلوهای برق باید یک دتکتور دودی نصب شود. مکان هایی که ولتاژ القایی دارند، باید از سیم روکش دار استفاده کرد.

نصب سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

در مجتمع و برج های مسکونی و واحد های صنعتی بزرگ نصب سیستم سیستم اعلام حریق آدرس پذیر امری الزامیست. که در این سیستم حداکثر طول لوپ ۳km و دارای حداکثر ۱۲۸ المان است. تعداد لوپ ها حداکثر ۴ عدد میباشد و در هر زون (zone) حداکثر ۲۴ عدد المان نصب میشود.

اجرای سیستم اعلام حریق

علائم راهنمای اعلام حریق

شرکت آراد ایمن ورنا به جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان گرامی به طراحی، اجرا، سرویس و نگهداری و مشاوره و اخذ تاییدیه سیستم اعلام حریق در ساختمان ها و صنایع مختلف میپردازد.

 

کارشناسان شرکت آراد ایمن ورنا با شماره تماس ۰۲۱۵۵۶۷۹۵۸۴ یا شماره پشتیبانی ۰۹۳۵۱۲۵۲۰۲۷۰۹۳۵۱۲۵۴۰۴۷ همواره آماده پاسخگوئی به سوالات شما همراهان عزیز هستند. همچنین شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@aradimen.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب یاری فرمائید و در صورت نیاز به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از طریق سایت فروشگاه آراد ایمن اقدام فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *