مشاوره و اخذ تاییدیه

تاییدیه آتش نشانی

تاییدیه آتش نشانی ساختمان ها با توجه به اهمیت بسیار بالا همانند شناسنامه یک ساختمان می باشد. که به جهت دریافت پایانکار پروژه باید اخذ شود.

برای اخذ تاییدیه آتشنشانی نصب و رعایت موارد ایمنی در سیستم اعلام حریق، اطفا حریق، معماری و دیگر موارد ایمنی در ساختمان  لازم است. که توسط بازرسان محترم سازمان آتش نشانی باید تایید شود.

تاییدیه آتش نشانی

اخذ تاییدیه آتش نشانی

برای اخذ تاییدیه در ابتدا کارفرمایان باید به جهت دریافت دستورالعمل صادره شده از سوی سازمان آتشنشانی به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند. و پس از بررسی و مشورت با شرکت مشاوره آتش نشانی از چگونگی اجرای این دستورالعمل مطلع شده تا بتوانند به صورت درست ضوابط آتش نشانی را اجرا کنند.

 

پروژه هایی که ملزم به دریافت دستورالعمل و تاییدیه آتش نشانی میباشند:

ساختمان هایی که ارتفاع آن ها بیش از ۲۳ متر از سطح زمین تا سطح آخرین طبقه میباشد. یا پروژه اداری، تجاری و… که درصد حریق آن ها وسیع است. برای گرفتن پایانکار ساختمان  یا پروژه باید از شهرداری باید تاییدیه ایمنی آتش نشانی را دریافت کنند.

 

مدارک مورد و مراحل ثبت قراداد با شرکت مشاوره آتش نشانی:
  • کپی و اصل سند ملک
  • کپی و اصل کارت ملی
  • نقشه فاز اول
  • رسید پرداخت عوارض
  • تنظیم قرارداد همکاری در زمینه مشاوره با شرکت مجری
  • دریافت فرم تعیین شرکت مجری و مشاور با مهر و امضا مدیر عامل
  • در فرم تعیین شرکت باید وظایف شرکت مجری در مورد آن پرونده علامت گذاری شود
  • پس از دریافت فرم کارفرما باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کند. و جهت ثبت فرم و شرکت مشاور آتش نشانی خود اقدام نماید.
پس از انجام این مراحل شرکت مجری و مشاور آتش نشانی موظف است. اجرا پروژه را طبق ضوابط روز انجام داده و در زمان معین گزارش عملکرد کار را به سازمان ارائه دهد و در نهایت تاییدیه آتش نشانی را از سازمان دریافت کند.

توجه: شرکت های که از سوی سازمان آتش نشانی تایید صلاحیت شده اند. مجاز به انجام این فرآیند هستند که در زمینه ایمنی در معماری، سیستم اعلام حریق، سیستم تهویه (فن فشار مثبت) و اگزاست فن مجوز فعالیت دارند. بعضی از شرکت ها فقط در زمینه پوشش اسکلت فلزی و سیستم تهویه و اگزاست فن مجاز هستند.

توجه:  مالکان پروژه که در انتخاب شرکت مجری و مشاور از طریق وندور لیست آتش نشانی اقدام میکنند. حتما به این موضوع توجه داشته باشند. که با شرکتی که عقد قرارداد می نمایند. حتما در موارد بال از طرف سازمان آتش نشانی مجاز شده باشند. فرم های تایید ایمنی از سوی سازمان آتشنشانی به شهرداری مربوطه ارسال می شود. و پس کامل شدن مراحل و بازدید بازرسان آتش نشانی از پروژه چک لیست و فرم توسط عوامل سازمان تایید میشود. و در انتها فرم مهر شده یا همان تاییدیه آتش نشانی به امضا ریاست واحد پیشگیری و به شهرداری ارسال میشود. که بعد از آن شهرداری موظف به صدور پایانکار میباشد.

نکته: ارسال تمامی فرم ها به وسیله ی اتوماسیون اداری سازمان آتش نشانی به شهرداری انجام میشود. و دریافت این فرم به صورت دستی که تحویل کارفرما شود، مجاز نیست.

 

شما مشتریان گرامی می توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق سایت فروشگاه آراد ایمن انتخاب کنید و یا در صورت نیاز به پشتیبانی و مشاوره در زمینه اخذ تاییدیه آتش نشانی ، سرویس و نگهداری و اجرای سیستم های اعلام حریق و اطفا حریق با شماره تماس های ۰۹۳۵۱۲۵۲۰۲۷۰۹۳۵۱۲۵۴۰۴۷ و یا شماره ثابت ۰۲۱۵۵۶۷۹۵۸۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@aradimen.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب یاری فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *